Boy, oh boy.

Den kinesiske kalender kan rende mig et vis sted.

Havde det ikke været for mådehold, mangel på penge samt en lille smule skepsis overfor Kina generelt, havde jeg haft sækkevis af lyserødt tøj i bitte små størrelser i mønstre og farver, der ville gøre enhver bøsse grøn af ren misundelse. Til dem som ikke kender til den kinesiske kalender kan jeg fortælle, at det er et skema hvori man tager kvindens alder på befrugtningstidspunket og så får man et svar på kønnet af ens barn. Og alle, ALLE, jeg prøvede det på, der passede det. Men nej. Ikke på mig.

Efter en (virkelig, VIRKELIG vellykket) misdannelsesscanning i går fik vi af vide, at moslerøven i min mave er en dreng. En dreeeeeeeeeeng!

Var virkelig nervøs op til i går. Ikke ligeså nervøs som ved nakkefoldsscanningen i uge 12, da jeg jo mærker en vis form for vold mod min blære og andet godt liv dagligt, og havde en god mavefornemmelse. Men en misdannelsesscanning er jo ikke for sjov. Tværtimod. Det er jo de mere alvorlige sager man går ind og undersøger. Hjerte, hjerne, rygmarv og alt det der! Heldigvis fik vi en garvet dame i går, som bare var cool og guidede os rigtig godt igennnem scanningen. Det var rigtig lækkert, eftersom en ultralydsscanning kan være lidt svær at fatte nogen gange. F.eks var der til tider stor skepsis hos både mig og kæresten. Hvorfor var der noget der bankede inde i dens hoved?? Så var det rart at have en voksen, der sagde at vi kiggede på et tværsnit af brystkassen. Pheeeew. Vores barn så helt perfekt ud, og da vi nåede til enden af undersøgelsen, fik vi lige listet ind, at vi gerne ville vide om der var tale om en tissemand eller en tissekone. Og den rare dame zoomede så ind på et par kæmpe testikler og noget tap, og dermed var der ingen tvivl. Vi har endda også et billede af den nu. Det holder vi dog for os selv, men I kan få lov at hilse på ham lige her (uden tissemand)!

Desværre er billedet ikke i super kvalitet, da de er gratis og på Skejby ikke er som på privatklinikker, hvor billederne er ret fancy. Men what the hell. Det er Mors dreng!!

Så næste gang nogen prøver at prakke mig noget som helst kinesisk på, så får de to langemænd lige i ansigtet – med mindre  det er blåt børnetøj fra H&M, made in China ❤

 

7 kommentarer

Filed under In da house

7 responses to “Boy, oh boy.

  1. Tillykke mæ’et! Held og lykke fremover 🙂

  2. Årh Tillykke! Sådan en mamas boy er simpelthen noget af det skønneste! Vær forberedt på charmeangreb! Her i huset er det knægten, der charmer mor, og tøsen, der charmer far. Sådan er det vist ret mange steder! 😉

    • Takker 🙂 er også ret glad! Havde lidt i hemmelighed glædet mig til drengebørn, da de altså er noget så søde og tænker også han bliver mors dreng – så laver vi bare et pigebarn senere 🙂

  3. janeelkjaer

    Held og lykke til jer! Hils Svenne 🙂

  4. Pingback: Vil I have mere? | LORTEMOR

Skriv en kommentar